Câteva gânduri după Future of Media 2016

Mare mi-a fost entuziasmul când am primit mail de la Evensys că urmează  o conferinţă, frate cu webstock de la care să nu lipsesc căci se dezbate era asta digitală în care trăim. Am intrat pe site, m-am uitat ce speakeri vin şi am trimis confirmarea.

Fiindcă evenimentul mi-a fost promovat drept fratele mai mic al lui Webstock, eu, ca o floriciă, m-am dus îmbrăcată fix la fel. Cu tricoul meu pictat manual. În jurul orei 16 am ajuns la Ramada Parc şi intru în sală. Lumea era cam fancy. Păi ce-ai făcut Andreea? Blugi şi tricou, iar lumea la cămeşă, duduiţele cu cizme peste genunchi, care mai de care rochiţe şi bluziţe mai mulate. Am crezut că am greşit uşa. S-o fi reapucat Botezatu de racolat fetiţe, ce naiba?

În faţă erau băieţii de la VICE şi m-am calmat. Ei erau chill, în blugi lălâi. Am cam ratat pauza de prânz căci eu eram super fericită că am prins o parte din prezentarea celor de la VICE. Ştiu că este un site destul de comentat, dar mie îmi place ce fac omuleţii de acolo, îmi place cinismul lor şi rapiditatea cu care articolele lor devin virale.

Am aflat că au în spate  oechipă de 90 de oameni. Oameni din domenii total diferite pe care îi întreabă ce părere au despre brandul x. Adună informaţiile, le analizează şi abia după, aleg dacă să colaboreze cu brand-ul sau nu. Sunt curioasă cum au mers aceste cercetări pentru J&B, s-o fi început cu o degustare?

Legat de campania Blending Spirits, ne-au explicat cât de greu le-a fost să convingă faptul că implicarea lui Macanache e ce trebuie. E dovada vie că brandurile nu sunt pregătite de noua generaţie. Ei încă au impresia că o reclamă cu Andreea Marin le va da un boost semnificativ în vânzări. Cei de la VICE au ales artişti actuali, artişti pe care tinerii îi admiră, îi urmăresc şi să nu uităm că în mediul online, tinerii sunt cei mai mulţi. Au explicat această situaţie drept teama clientului de a aborda un teren necunoscut. De aceea există VICE, de aceea există agenţii, de aceea există oameni puşi să se ocupe de promovarea brand-ului tău.

Ne-au mai spus că li se cere să evite tensiunile, conflictele, iar ei ne-au explicat că o poveste, vine dintr-o tensiune, care apare de unde oare? Dintr-un conflict.

S-a mai abordat şi subiectul Black Friday şi mi-am notat că au spus că unui consumator nu îi mai pasă de Black Friday. S-a ajuns într-un punct, în care nu mai cotnează ce zi e, ce brand, ce site, ci se pune accentul pe preţ şi pe reviews. Atâta timp cât tu vinzi mai ieftin decât altul şi ai recenzii bune, clientul va cumpăra.

Apoi, a urmat noaptea minţii. Începuseră întrebările şi era o tipă care a început să povestească de la ce a mâncat dimineaţă, până la ce crush are ea pe Manafu şi cum s-a luat ia în gură cu şeful, am ieşit din sală după câteva minute căci nu ami puteam şi nu eram singura. Nu ştiu cum au rezistat băieţii, era nevoie de intervenţia lui Adi Despot acolo.

După, a urmat sesiunea a treia, despre Digital. Sesiune în care s-a intrat în nişte detalii care pe mine una, m-au depăşit.

La anu, îmi iau concediu şi vin pregătită. 😀