Plata online cu cardul

cumpărături online

De cele mai multe ori aleg să achit cu cardul. Motivele diferă: comoditate, economisesc timp, nu trebuie să îmi fie teamă că umblu cu bani după mine dacă este o sumă mare și lista poate continua. Doar că achitarea cu cardul în momentul comenzii are o chițibușerie. Adică achiți în avans. Mare greșeală.

Am să vă povestesc despre experiențele negative pe care le-am avut fiindcă am achitat cu cardul online.

1. Bancpost și comisioanele

Am dat o comandă pe carrefour-oline. La vremea aia nu știam că la nicio comandă nu o să fie toate produsele pe stoc. Nu aveam idee că prioritar e supermarketul și abia apoi clienții online, dar deh, din greșeli învățăm. După ce a venit comanda am sunat la ei pentru că nu livraseră un ceai (care nu era pe stoc) ca să întreb care e procedura. Îmi virează diferența, sau la o următoare comandă îmi scad suma?

Mi-au spus că vor vira suma în cont. Era o sumă micuță, vreo 3 lei și ceva, dar aveam nevoie pentru contabilitate. Problema este că sunt bănci cu comisioane pornache. Adicătelea comisionul de încasare a fost mai mare decât suma încasată :))

2. eMAG și ibricul buclucaș

Am comandat un ibric și la livrare m-am trezit cu un ibric mai mic. În comanda din contul meu, pe factură și pe extrasul de cont, mi se confirma că am achitat pentru un ibric mai mare. Așa că sun pentru a sesiza greșeala în speranța că se vor înlocui produsele. I was shook. Mi-a răspuns un dudui care mi-a spus plin de bucurie că nu au fost încurcate produsele. Nu era pe stoc ibricul comandat de mine și mi-au trimis altul. Da! Am comandat și plătit un produs, iar ei mi-au trimis altul, care nu respecta cerințele mele și nici nu m-au întrebat. Tipul a fost surprins că eu eram oripilată. Cum adică să îmi trimiți altceva și să nu mă anunți? Dacă știam că nu e pe stoc anulam comanda, dooh! A trebuit să fac retur și surprize surprize să plătesc pentru retur.

De aia prefer să petrec 2 ore în Auchan căutând ceva. Măcar acolo mă pot asigura că voi cumpăra fix ce caut.

3. eMAG și banii dispăruți

Disclaimer: Nu am ceva cu eMAG. La ei găsesc de toate și față de alții, se descurcă mai bine pe partea de livrare. Însă după atâtea comenzi e imposibil să ai parte doar de lucruri bune. 

Povestea aceasta este destul de lungă și încâlcită. Ideea este că am avut un schimb de mailuri acide cu o angajată eMAG fiindcă dispăruseră niște bani :))

Comandasem pentru birou 3 monitoare. Pe site era specificat că au stoc limitat, dar am zis să îmi încerc norocul. În mintea mea creață, dacă îmi confirmi comanda și îmi iei banii, e clar că ai verificat și ai produsele. Man I’ve never been so wrong!

După vreo săptămână primesc mail cum că au un singur monitor pe stoc din cele 3 și dacă dorim înlocuire. Oki doki. Alegem modelul pentru cele 2 monitoare pe care să le înlocuim (la preț mai mic, de reținut) și vin în vreo 2 zile. Al treilea monitor (modelul comandat inițial nu e) dar curierul îmi confirmă că va veni separat în altă zi. Trece o zi, trec 2, trece tinerețea mea și monitorul nu vine. Îi dau mail duduiței>

Știți, nu a ajuns monitorul.

Păi nu e pe stoc.

CALM ANDREIUȚA CALM!

Ok, nu puteați să ne spuneți de la început? Dacă îmi spuneți că din 3 nu sunt 2 pe stoc, voi înțelege că unul este. Asta e, înlocuiți-l și pe acesta.

Vine al treilea monitor și se termină luna. Marea surpriză a venit mai târziu când verificasem contul. Am specificat mai sus că monitoarele aveau un preț mai mic. Din cont au fost evident luați banii pentru cele comandate inițial, dar diferența nu apărea nicăieri. Te aștepți la acel refund și comisioanele pentru încasare de la punctul 2. But NO! Îi scriu din nou duduiței ca să știu în cât timp preconizează vă se va returna diferența. Răspunsul ei a fost: Dar nu ați specificat că vreți banii înapoi! SAY WHAT BITCH?

Disclaimer 2: Nu am ceva cu angajata eMAG, ori cu vreun alt angajat. Știu cât de stresant e mediul de acolo, sunt sigură că sunt proceduri de respectat și nu era vina ei că nu au fost pe stoc anumite produse. 

But guuuurl! Diferența de bani nu a rămas blocată undeva în contul meu de client pentru viitoare comenzi. Nu a fost returnată, deci unde sunt banii? La carreofur online de exemplu se returnează diferența indiferent ce faci tu. De la experiența cu monitoarele am învățat să specific de fiecare dată că vreau banii înapoi. Încă mă întreb ce se gândea duduița. Că nu mă deranjează deloc faptul că niște sute de lei au fost extrași din cont DĂGEABA?

 

Cam astea sunt cele mai traumatizante povești ale mele când vine vorba de plata cu cardul. Mai este evident tevatura okian despre care am povestit aici și aici. Chiar dacă la acea vreme am avut nervii întinși la maxim, sper din tot sufletul să fiu în stare să mă abțin și să nu mă iau de persoana care îmi trimite mail, căci nu ei sunt de vină de tot ce se petrece. Singura chestie care mă irită este că mi s-ar părea normal să fiu anunțată de fiecare dată când ceva nu este pe stoc, nu să fie nevoie să sun eu ca să aflu.

P.S. Voi continua să achit cu cardul online căci în continuare mi se pare cea mai safe metodă. Trăiască fastbanking-ul de la ING!